نحوه‌ ی تولید کاغذ A4 انبوه در ایران

ویژگی‌های کاغذ a4 خط دار عمده
ویژگی‌های کاغذ a4 خط دار عمده

شرکت لیندا همواره کاغذ A4 را با کیفیت بالا و به طور انبوه تولید نموده و به سراسر ایران عرضه می کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی تولید کاغذ A4 به صورت انبوه توسط این شرکت ایرانی بپرداریم. و آن را از ابعاد گوناگون از جمله میزان مصرف انرژی، نوع مواد استفاده شده و روش تولید با توجه به حفظ محیط زیست بررسی کنیم.

چنان چه شما درباره ی تولید انبوه کاغذ A4  و مواردی که در بالا ذکر شد کنجکاو هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

 

تولید کاغذ A4 انبوه
تولید کاغذ A4 انبوه


تولید کاغذ A4 چه ارتباطی با مصرف آب، سوخت و برق دارد؟

برای این که بدانید تولید کاغذ A4 چه ارتباطی با مصرف آب، سوخت و برق دارد باید بگوییم که جهت ساخت هر تن کاغذ لازم است ۱۷ اصله درخت قطع گردد که هر درخت سالانه حدود ۶ کیلوگرم دی اکسید کربن را به اکسیژن تبدیل می‌ نماید. در این فرایند ساخت کاغذ از الیاف گیاهی درختان، حدود 400 هزار لیتر آب و 4 هزار کیلووات برق، استفاده می شود.

تولید کاغذ A4 انبوه
تولید کاغذ A4 انبوه

پس ساخت یک تن کاغذ با کیفیت، هزینه های زیست محیطی و اقتصادی زیادی را برای جهان ما در بر دارد و لازم است که به طور درست و بهینه از آن استفاده نماییم.

برای تولید کاغذ A4 انبوه گلاسه به خمیر کاغذ چه موادی اضافه می کنند؟

یکی از سوالاتی که ممکن است درباره کاغذ A4 برایتان پیش آمده باشد احتمالا این است که برای تولید کاغذ A4 گلاسه به خمیر کاغذ چه موادی اضافه می کنند. در این باره می توانم بگوییم که در کاغذ گلاسه برای هموار شدن و جذب جوهر از نشاسته و برای ضد آب بودن از پلاستیک به خمیر کاغذ اضافه می نمایند.

تولید کاغذ A4 انبوه
تولید کاغذ A4 انبوه

به علت افزودن همین دو ماده است که این مدل کاغذ A4، سطح بسیار صاف و سیقلی دارند و همچنین دارای خاصیت ضد آبی هستند. همین ویژگی ها، این مدل کاغذ را برای جلد مجلات مناسب نموده است. شرکت تولیدی لیندا نیز برای تولید کاغذ A4 گلاسه از همین مواد افزودنی استفاده می کند.

البته ما سعی می کنیم از بهترین کیفیت این مواد استفاده کنیم تا بتوانیم بهترین کیفیت کاغذ A4 گلاسه را به مشتریان خود عرضه کنیم. شما می توانید با خیال راحت اقدام به خرید کاغذ A4 گلاسه خود از شرکت تولید کاغذ لیندا نمایید چرا که هم کیفیت بسیار عالی و هم قیمت بسیار مناسبی را به مشتریان خود ارائه خواهیم کرد.

تولید کاغذ A4 انبوه
تولید کاغذ A4 انبوه


فواید و معایب استفاده از درخت در تولید کاغذ A4 انبوه

برای دانستن فواید و معایب استفاده از درخت در تولید کاغذ A4 باید بدانید که ابتدایی ترین روش تولید کاغذ A4 استفاده از تنه درختان است اما بعد از آن که علم، دانش و فناوری نسبت به گذشته افزایش یافت، نیاز به کاغذ نیز چند برابر گردید و در نتیجه روزانه درختان بیشتری نیز قطع گردید. به طوری که جهت تهیه هر تن کاغذ، ۱۷ اصله درخت چند ده ساله قطع می گردید.

کم کم با رونق گرفتن این بازار، دلالان و قاچاقیان نیز وارد این بازار شدند و محیط زیست را بیش از پیش به خطر انداختند. در نتیجه برای مقابله با این اتفاقات فعالان محیط زیست نیز به این مسئله ورود پیدا کردند.

تولید کاغذ A4 انبوه
تولید کاغذ A4 انبوه

به اعتقاد فعالان محیط زیست چنان چه پس از قطع هر درخت، اگر یک نهال هم کاشته میشد، باز جبران ضرر نمی شد و تا آن نهال تبدیل به یک درخت می شد آلودگی هوا زمین را در بر می گرفت، زیستگاه جانوران از بین می رفت و….

پس بهتر است از روش های دیگر برای تولید کاغذ A4 استفاده شود که خطر کم تری برای جهان هستی داشته باشد. این روش ها که توسط برخی از برزوترین شرکت های جهان در حال استفاده است، عبارت هستند از:

  • تهیه ی خمیر کاغذ A4 از ضایعات کشاورزی
  • تهیه ی خمیر کاغذ A4 از باگاس
  • تولید ی خمیر کاغذ A4  از برگ زعفران
  • تولید کاغذ A4 با سنگ آهک
تولید کاغذ A4 انبوه
تولید کاغذ A4 انبوه


جمع بندی نهایی درباره‌ تولید انبوه کاغذ A4

همانطور که در ابتدای این مقاله نیز اشاره کردیم، کارخانه تولیدی لیندا به عنوان یکی از تولید کنندگان کاغذ a4 در کشور، همواره کاغذ A4 با کیفیت بالا را تولید نموده و به سراسر کشور عرضه می کند. ما در این مقاله تولید کاغذ A4 و برخی موارد مربوط به تولید این نوع کاغذ را از ابعاد گوناگون بررسی کردیم.
 
به طور کلی باید گفت که بهتر است برای تولید کاغذ از روش های قدیمی مثل قطع درختان استفاده نکرد و به جای آن از روش های جایگزین مثل ضایعات کشاوری، باگاس، برگ زعفران، سنگ آهنگ و بازیافت استفاده نمود تا محیط زیست کمتر آسیب زده شود. شرکت لیندا نیز به همین علت تمام تلاش خود را به کار برده تا در تولید کاغذ از روش های بهتر و بصرفه تری جهت حفظ محیط زیست، استفاده کند.
تولید کاغذ A4 انبوه
تولید کاغذ A4 انبوه

در پایان از این که با این مقاله ی سایت شرکت لیندا همراه بودید از شما سپاسگزار و ممنون هستیم. امیدواریم که با خواندن این مقاله به جواب سوالات خود رسیده باشید.
(نجفی) راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09124576629
گفتگو در واتساپ: کلیک کنید
آدرس کانال: paper2@
پست الکترونیکی: info@paper2.ir